Kim Kise. Foto.

Samferdsel

Til kamp mot bompenger

Skien og Telemark FrP går til kamp mot ti nye år med bompenger i Grenland.

Valget om å gå videre med Bypakke Grenland fase 2 eller ikke blir ikke avgjort uten kamp fra Fremskrittspartet. Det forsikrer Kim Kise, som både er fylkespolitiker og medlem av Bystyret for Skien FrP.

– Bilistene har betalt mer enn nok allerede, og de trafikale utfordringene er ikke i nærheten av løst. Derfor sier FrP nei til en ny bompengefinansiert bypakke, sier han.

Bortkastede bompenger

Kise er tydelig på at Skien og Grenland trenger både trafikksikkerhetstiltak og tiltak for å håndtere veksten i biltrafikken.

– Dessverre er det ikke det bilistene har fått etter så mange år med bompenger i byområdet vårt. Isteden har bilistene blant annet finansiert svindyre sykkelbruer og kantstopp for bussene som skaper mer kø, sier Kise, som mener at ny gang- og sykkelbru over skienselva er eksempler på bortkastede bompenger.

Byvekstavtale uten bompenger

Kim Kise forteller at FrP ønsker en byvekstavtale uten bompenger velkommen.

– Dersom grenlandskommunene, fylkeskommunen og Staten inngår en byvekstavtale, har vi gode muligheter til å løse mange av køutfordringene vi står overfor i dag dersom vi prioriterer riktige prosjekter og tiltak. Men regjeringen må åpne lommeboken slik at bilistene slipper å betale mer, avslutter han.

Mer informasjon